De praktijk is iedere werkdag geopend van 08.00 uur tot 17.00 uur
Spreekuur: 08.10-11.00u en 15.00-16.30u
U kunt hiervoor bellen met de assistente. Gemiddeld duurt een afspraak 10 minuten. Als u verschillende klachten heeft, met meer personen komt, een langer gesprek wilt, of een kleine chirurgische ingreep moet ondergaan, kost dit meer tijd. Overleg dit dan met de assistente. Extra tijd reserveren voorkomt voor anderen onnodig lange wachttijden. Bel de assistente tijdig (een dag tevoren) wanneer een afspraak niet door kan gaan, anders wordt deze in rekening gebracht.
Tijdens vakantie, nascholing of ziekte van uw huisarts is er een regeling met de huisartsengroep Weert. Informatie hierover krijgt u via de website, de telefoon en via het informatiebord bij de praktijk.
Online afspraak maken
Het is mogelijk om online via de webapp een afspraak te maken. De webapp vind u onderaan op de voorpagina. Deze functie is momenteel uitgeschakeld vanwege de coronamaatregelen.
Voor telefonicshe consulten kunt u iedere werkdag tussen 8.00 en 12.00 uur bellen via ons praktijknummer 0495-536861.
U kunt gebruik maken van telefonisch consulten voor eenvoudige vragen over uw gezondheid, voor uitslagen op te vragen etc. Dat heeft als voordeel dat u niet naar de praktijk hoeft te komen. Het kan voorkomen dat u even in de wachtrij terecht komt. Probeer het gesprek daarom – om wachttijden te voorkomen – kort te houden. De assistentes zullen in eerste instantie proberen uw vragen te beantwoorden. Wanneer overleg met de dokter nodig is, dan bellen wij u later terug.
Visites: 12.00-15.00u
Wanneer het om medische redenen niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Omdat er in de huisartspraktijk betere onderzoek- en behandelmogelijkheden zijn, is het, indien mogelijk, altijd beter om naar de praktijk te komen. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Hebt u dringend hulp nodig, bel dan het nummer (0495-536861) en kies direct daarna voor ‘optie 1’. Ook bij verwondingen, verbrandingen of spoedeisende klachten vragen wij u eerst naar de praktijk te bellen. Wij kunnen dan gezamenlijk inschatten hoe en waar de hulp het beste kan worden geboden.
Voor spoedgevallen buiten de normale openingstijden kunt u terecht bij de Huisartsenpost te Weert, Begijnenhofstraat 36. Altijd eerst bellen.
Telefoon: 0495-677677
Voor spoedgevallen buiten de normale openingstijden kunt u terecht bij de Huisartsenpost te Weert, Begijnenhofstraat 36. Altijd eerst bellen.
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.